Laglöst land?

"Rent konkret innebär det att bilar och bussar tillsammans som en konvoj kommer att köra ner genom Sverige till Malmö för att kunna ta emot flyktingar som kommer över gränsen."
 
Att människor engagerar sig är en sak. Att folk väljer att bryta mot lagen och bli brottslingar är en annan. Alla som kommer till Sverige som "flyktingar" skall väl in i en ansökningsprocess eller har jag missat något. Att då iscensätta smuggling från gränsen och in i landet måste skapa den totala röran. Ingen vet heller vilka de som kommer är. Att det är 13 % barn, 12 % kvinnor och 75 % män vet vi.
 
Av bilden att döma så är det också en del landsmän till flyktingarna som är med och organiserar lagbrott. Det skall bli spännande att se hur det här avlöper. Jag vågar sätta en hel del på att ingen kommer att dömas för människosmuggling.
 
Gränserna tänjs:
 
"Jag tycker man kan diskutera om det är ett brott eller inte att av humanitära skäl hjälpa flyktingar över gränsen. Jag tycker det handlar om ett patos, säger Kalam El Salim."
 
 
Nej Salimaren, det kan man inte diskutera; inte inom vårt lands lagliga system. Man ändrar inte lagar med att bryta mot dem. Att det skall vara så svårt att få in.
 
Jag undrar om man kan samla ihop ett gäng och åka till bron och hindra de som vill smuggla? Om det ena går så borde väl det också gå. Salimaren måste väl acceptera alla lagbrott. Eller?
 
Och sen har vi totalitärmedierna. De jamsar med och är nu bara megafoner för "godhet" och åsidosätter det journalistik skall vara — granskande av makt och företeelser. Journalister skall problematisera, inte jamsa med och definitivt inte framställa brottslig verksamhet som något gott när det passar.
 
Det blir väl så här när Löfvenaren säger något i stil med mitt Europa bygger inte murar. 
 
Jag tycker fortfarande att ansvarigt folk skall vistas lite mer i Malmö. Om det som sker på Möllevången, Seved, Rosengård med flera ställen är framtidens Sverige, vilket är fullt möjligt, så är katastrofen total.
 
Sen kan jag inte låta bli att fundera på var  alla dessa lagbrytande godhetare hämtar sin kunskap. Eftersom jag i min ungdom befann mig mycket under en tid i Mellanösterns olika länder så vet jag vad jag tyckte redan då. Visst var spännande men väldigt mycket var skrämmande. Hur många av alla "hjälpare" har vandrat runt i de olika muslimska samhällena? Underordnat sig det livet? Islam är en totalitär ideologi, var så säker.
 
Skånskan
Fnordspotting
 
 

Kommentarer
Postat av: Anon

Hej.
Malmö, som du nämner, är mångkulturens skyltfönster. Staden försörjs med över fem miljarder kronor/år av i huvudsak Mälardalsregionen. Malmö är framtiden.
"Anon"

2015-09-10 @ 20:56:18
Postat av: Kristoffer

Löfven stod först med sin kopierade lista och såg nöjd ut.Eftersom han i varje fall hade en lista.
Med krav som han kopierat.
Igår stod han efter ett möte och var nöjd med mötet som hade som ingångsvärde att det var ett möte och inte en överenskommelse och så blev det också.
Partiledarna är överens om att de ska tvinga övriga EU att göra som vi svenskar bestämt.Det är tex Lööf 7% och Sjöstedt 7% överens med Löfven 25% om.
Den humanitära stormakten Sverige är överens.

2015-09-11 @ 07:39:27
Postat av: Ipse Cogita!


Ja du, kul är det inte. Att vara i skuld eller hur det nu va’.
Kristoffer:
Men jag skulle tro att de två miljoner som röstar på SD är mindre överens.

2015-09-11 @ 08:36:41
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0