Hysteriskt löjligt

 
Jag har skrattkramper. Svåra. "Om vi efterfrågas till en ledande roll då skall vi ta det ansvaret." Rubriksättarna måste ha varit lite på röken, även jag har ätit S.O.S. idag. Men till skillnad från statsministern så kan jag tänka. Även efter ett antal snapsar och en konjagare.
 
Att Sverige: som gjort sig ovän med hela arabvärlden, Israel, Finland, Danmark och f...n och hans moster, skulle kunna ta på sig en ledande roll OCH ansvar framkallar mina hysteriska skrattkonvulsioner.
 
Någonstans har det hänt något på vägen från fackpamp till statsminister. Han var nog reservernas reserv. Sen skulle han tillsätta laget till stöd och hjälp. Då lyckades han med konststycket att undvika eliten och han rekryterade en mängd reservernas reservers reserver.
 
Det kallas gärdsgårdsserien.
 
Inget fel i den serien, men de spelar dåligt.
 

Kommentarer
Postat av: Erik

Haha, jo! När man ser vad "ledare" vi har under krisen så blir man konspirationsteoretiker eller rojalist.

2015-09-23 @ 22:39:57
Postat av: Thomas

Emellanåt påminner ditt skrivsätt om
www.6mannen.se. Gott att få dra på smilbanden ibland.

2015-09-24 @ 00:24:01
Postat av: Ipse Cogita!

Thomas:
Jag läser den 6mannen men jag tror inte jag plankar, åtminstone inte rakt av;)

2015-09-24 @ 00:29:15
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Thomas

Det menade jag inte heller. Bara att Ni emellanåt har samma humor, och gott är det.

2015-09-24 @ 18:45:34
Postat av: Csaba

Det finns ett antal medicinska termer som är möjliga att applicera på ett sånt beteende, men på vardagsspråk kan man enkelt kalla det för storhetsvansinne.

2015-09-24 @ 20:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0