De riktigt totalitära

Intervju med Julia Caesar hittar du på Snaphanen (radio).
 
Det är således inte gammelmedierna som är framme, det är Granskning Sverige, en alternativ röst i etern.
 
Nu gillar inte gammelmedierna det här med alternativa medier. De gör sitt yttersta för att baktala alla som inte tillhör MSM (Main Stream Media). Inte nog med det, de jagar, förlöjligar, hånar, ljuger, mörkar med mera i en ständigt nedåtgående spiral. De är oanständiga kort sagt.
 
Gammelmedierna är en sekt med ytterst välutvecklad kåranda. Det där är lite konstigt egentligen eftersom gammelmedierna brukar ogilla sekter och om polisens kåranda kommer på tapeten så brukar MSM gå i total spinn. Jag tror inte riktigt de ser sig själva i spegeln särskilt ofta. Möjligen gör de det för att snygga till håret.
 
Jag hittar följande beskrivning på Wiki:
 
"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigtvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet. Praktiserad totalitarism har uteslutet genom historien använt sig av någon typ av censur och hämmande av yttrandefrihet hos befolkningen i det avgränsade området."
 
Det är helt enkelt så, att svenska gammelmedier är en: totalitär sekt med stark kåranda med fäbless för att kväva yttrandefriheten.
 
Det kan helt enkelt inte bli värre. De har dessutom extremt dåligt förtroende bland folk. Varför ändrar de sig inte kanske någon frågar. Hallå, det är en sekt (med stark kåranda som VILL tysta andra). Gick det in?
 
Framgent kommer jag inte att använda gammelmedier eller MSM när skriver om dessa hopplöst insnöade förmedlare av ord. Jag kommer att använda den korrekta termen:
 
TOTALITÄRMEDIER.
 
Så var det med den saken.
 
PS. Om man vill hänga med i debatten utanför totalitärmedierna så kan man med fördel hänga med följande (svenska) för att skapa bredd (allt som skrivs är inte bra men det är det inte inom totalitärmedierna heller):
 
Det goda samhället, Uvell, Dick Erixson, Mörkläggning, Ledarsidorna, Fnordspotting, Motpol, Toklandet, Tino Sanandaji, 6mannen, Ekonomism, Merit Wager, Fria Tider, Avpixlat, Snaphanen, Cornucopia och Granskning Sverige. Det blir 17 alternativa röster det. Dagligen rekommenderas. Tillägg: glömde några andra viktiga: Klimatupplysningen (speciellt nu inför Paris i december), Bubb.la (börja dagen med den), GP (en katt bland hermelinerna, gammelmedia, men deras ledarsida är kanon, numera) och Antropocene.
 
Det finns så klart fler men den här mixen gör att man inte blir helt insnöad. För full effekt måste man dock utomlands, både i gammelmedierna där men främst bloggarna. Den listan blir för lång så ovanstående får räcka.
 
Men för guds skull — lita inte en sekund på totalitärmedierna (gäller även public service)!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: staffan anderstig

Inte tu tal om att de av dig uppräknade och andra bloggar räddar tillvaron för den som vill veta,utan att bli uppfostrad som i vanliga media.

2015-09-07 @ 14:16:13
Postat av: Ipse Cogita!

Mångfalld gillas ju även av totalitärmedierna;-)

2015-09-07 @ 14:26:48
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Kristoffer

Nu kommer Niklas Orrenius med tillhörande fotograf och bankar på din dörr!

2015-09-07 @ 15:57:23
Postat av: Ipse Cogita!

Kristoffer:
Han är mer än välkommen! Han kommer mycket snart att bli medveten om att gränser för mitt hem går vid tomtgränsen. Inte bara min gräns men lagen säger så. Om han går in på min tomt är det som han går in i kåken min. Då gäller självförsvar.
Jag kommer att hävda att jag trodde det var någon med handgranat. Jag bor ju i Malmö;-)

2015-09-07 @ 16:04:31
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0