Är han på riktigt?

 
Igår hjälpte jag en gammal tant. Jag tillbringade sex timmar på psykakuten. Tre läkare i tjänst, två patienter i väntrummet. Som flest under hela dagen tre patienter. Ibland var det bara jag och tanten. Vi kom klockan 10. Inäggning beslutades. Jag gick klockan 16.00. Tanten fick plats och var på plats, i en annan stad, klockan 23.00.
 
Vad det har att göra med en gammal avdankad polischef kan man ju undra. Egentligen ingenting just igår. Men om man är så totalt verklighetsfrånvänd att man ser på invandringsfrågan i samma termer som att "det finns plats" och liknande trams så skall man byta jobb.
 
Att i rollen som generaldirektör för Migrationsverket inte ens vara uppdaterad på gedigen forskning inom området visar extremt tydligt att vi har att göra med charlataner. Han verkar dessutom inte veta vilka som flyr. Det kan äga sin riktighet i vårt land för vi vet verkligen inte vilka som kommer. Men han måste väl ha en viss inblick i hur det manipuleras lite här och där.
 
Vi är i kris. Om politiker, tjänstemän och totalitärmedierna alla ger förvrängda bilder av verkligheten så är det så. Det är en kris.
 
För oss.
 
Just saying ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0