Strategin verkar klar — framtiden värre

 
Nu har Mutti Merkel dragit sitt tveksamma strå till stacken — igen. EU skall nu se till att "flyktingarna" stannar i Turkiet. Hur det går med det får vi se. De som inte vill fastna där väljer så klart andra vägar för att komma in i EU-länderna. Det skulle innebära att Turkiet får en massa pengar och väldigt få kommer till landet. Bra affär.
 
Skulle det vara så att flyktingarna väljer att bo i tält i Turkiet så kommer det på lite längre sikt att bli etter värre. I dealen ligger nämligen att EU skall verka för att Turkiet skall in i EU. När de så småningom sker, gud förbjude, så är det fritt fram att förflytta sig vart man vill inom EU.
 
Då kan man fullt legalt lämna tälten och dra till väst. Där lär de mötas av andra tält men det är en annan fråga.
 
Frau Merkel har en plan. En ond en.
 
Enda chansen att undkomma är att lägga ner EU. För övrigt undrar jag hur länge Tyskland skall dras med sin närhistoria, WWII. De plågar sig själva för att rensa sitt onda förflutna men de glömmer att de, i kraft av sin inbyggda urkraft, drar med sig en hel kontinent i fördärvet. Dagens tyskar har inte ett dugg ansvar för vad Hitler gjorde men skulden och skammen verkar finnas där, troligen finns det i generna.
 
Om någon undrar — jag formligen älskar Tyskland. Det före kriget och det efter.
 
Breitbart
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirko

Bildt har ju alltid tjatat om att Turkiet ska in i gemenskapen. Inget jag hört och inget jag hör om Turkiet gör att jag tycker de ska med.

2015-10-16 @ 22:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0