Så var det då dags

 
Ett av mina veckoliga utflyktsmål skall nu rivas. Hoppas de sanerar kyrkogården vid sidan om också. Där skiter de på min hustrus döda förstfödda dotter bara så det står klart.
 
Det här kommer inte att gå smärtfritt. Jag skall följa det hela noga. Totalitärmedierna skall jag lägga under lupp.
 
För övrigt skall det påpekas att protesterna vid Stadshuset inte är till stöd för fastighetsägaren utan ett stöd för den olagliga ockupationen.
 
Sen blir jag orolig:
 
"Det här är det svåraste beslut vi tagit, säger miljönämndens ordförande Carina Svensson (S)."
 
Varför detta skulle vara det "svåraste" fattar inte jag. Det måste ha varit mycket svårare att låta det gå så här långt. Eller var det konflikträdslan som var så stor att man lät det gå från en lätt avvisning till en mycket svår?
 
Såsom man bäddar får man ligga.
 
I Malmö blir det nu så att polisen som har häcken full redan nu med alla nykomna skall avdela betydande resurser för att samtidigt tömma kåkstaden.
 
Nu skall jag iväg och kolla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0