Så kom första beviset

 
Först: har varit i kåkstaden. Lugnt. Flytten kanske går smidigare än jag trodde, väldigt många husvagnar så det torde bara vara att koppla på och dra. Tror det dock inte riktigt. Lägret har nu funnits så pass länge att vissa "hus" har både dörrar och fönster. Röken ligger tät. Grannfastigheten, E.on, har fått installera speciella filter.
 
Vi närmar oss årets högpunkt, Mårtens Gås. För 17 år sedan dog min hustrus syster, på främmande ort och ytterst dramatiskt. Med vid denna händelse var systerns förståndshandikappade dotter. Det var ytterst traumatiskt för henne.
 
Nu skall vi snart ha 14 personer på gåsagille. Däribland denna dotter. Hon bor i norra Skåne. Vi i Malmö. Varje år har hon fått färdtjänst (hon bor nu på ett boende som fungerar). Hon är mycket stolt över att få vara med och representera sin döda mamma (vilket nu således är i 17 år).
 
Idag fick vi besked, från Höganäs kommun, att det inte blir någon färdtjänst mera. För dyrt. Lös det själva. Undrar vart alla skattepengar nu tar vägen.
 
Välfärden börjar således skruvas ner ordentligt och nu drabbade det oss. Med tanke på hur alla nyanlända behandlas så kan jag bara säga — djävla svinpälsar!
 
Konsekvensen? Mitt kontrakt med denna stat säger jag härmed upp. Jag skall klara mig och de mina alldeles själv, jag tänker inte hjälpa till ett enda dugg och jag kommer att än mer glida fram under radarn.
 
Det blir så klart ett artonde år för tjejen men inte tack vare insatser från samhället utan trots samhället.
 
Ensamkommande barn i 20-30-årsålderna har det bättre.
 
Förbannad? Jag? Tro f...n det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0