Full fart framåt på samma spår

 
Det pågår något jippo i Stockholm. Det går under benämningen Sverige tillsammans. Det har nog att göra med invandringen. Det verkar vara samma gamla visa och inget kommer att hända.
 
Att ha tre punkter på väggen: där punkt ett är goddag yxskaft, punkt två fattar dagiskidsen och punkt tre är att håna uppbyggnaden av landet och landet nu, tyder på etisk och moralisk kollaps. Det är väl fullständigt självklart att det finns en svensk kultur; den är dessutom så stark att den skiljer sig från den danska, norska och finländska, våra grannar.
  Eftersom jag jobbat mycket med alla tre så rekommenderar jag att de som inte tror att vi är olika att göra detsamma. Om du tar den svenska konsensusmodellen (som ofta är bra) med dig i arbetslivet så har du problem på direkten. Du upptäcker inte hur stor skillnaden är förrän när du kommer hem och skall bekräfta ordern eller beställningen.
 
Varför ända in i fågelsången är det så populärt att se ner på det svenska och höja barbariska seder till skyarna?
 
Jag brukar raljera och påstå att en stor del av landets folk har drabbats av mental ohälsa. Jag börjar inse att det inte är att raljera.
 
Vi inom landet Sverige har varit jäkligt duktiga, vi har inget att skämmas för. Så varför skita ner den fantastiska resa som vi gjort, det land vi byggt.
 
Säger jag vars förfäder var valloner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0