En vacker dag

Det har varit en nästintill vårlik dag här i Malmö. Som nästan hela stan (verkar det) så har det varit knökat på kyrkogården. Hustrun och jag har en drös gravar att gå till samt en tur till hamnen/havet där vissa av egen önskan hamnat.
 
Det var en god tur med många trevliga människor och hedrande. Folk med hundar skall dock ha pli på odjuren annars kan de stanna hemma.
 
 
Sen kan jag inte låta bli att undra över skitsaker. Denna skylt finns vid ingången till en av våra kyrkogårdar. Jag undrar varje gång varför de inte halkbekämpar de tider då de flesta har tid att besöka gravarna. Rent spontant kan jag ju tycka att de kunde strunta i halkbekämpningen på vardagarna och strö lite grus på övrig tid när så behövs.
 
Det är nog något facket hittat på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0