SVT kan inget — inget alls

 
Det blinkade till i datorn, på de danska kanalerna på tv. Jag uppfattade att något hände i Paris. Snabbt som attan fick jag upp France24 på datorn. Full rulle. På med den danska kanalen DR2 (som alltid är på hugget, world wide).
 
Båda kanalerna sänder fortfarande. Vad gör SVT, den som jag betalar för? Inte ett skit. De kör Madonna och science fiction. Denna public service tv som har så hög svansföring och högt tonläge klara inte av sitt jobb när Europa drabbas av det värsta terrordådet sedan andra värdskriget.
 
Detta borde vara spiken i svt:s kista. Släng ut alla inkompetenta medarbetare och facket deras och börja om. Gör det gärna till något proffsigt med folk som fattar hur det går till nuförtiden.
 
Jag är avskuren från nyheter. Jag får lita på utlandet. Jag kan också lita på nätet. På SVT kan ingen lita.
 
Uruslet och oanständigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0