Kungligt blod — inavel?

 
Krisen i världen är ytterst klimatförändringarnas fel. Säger Prince of Wales. Han skall nog hålla sig till att mingla i sina väl uppvärmda slott lite överallt. Han är dock i gott sällskap i de inavlades förening. Vår egen knug vill förbjuda bad. Det är bra för miljön. Säger han och glider vidare sin "upplysta" värld.
 
Johan Hakelius sammanfattade det hela bra idag i AB:
 
"Allt oftare kan man läsa förvånansvärt direkta kommentarer om hur illa lämpad demokratin är för att ta hand om en så viktig fråga som den om klimatet. Det tar för lång tid och blir för mesigt.
Det som skulle behövas, säger upphetsade aktivister, är någon som kunde peka med hela handen och reda ut saken.
Ett globalt undantags­tillstånd.
Jag skulle vilja kalla det ett klimatkalifat.
För i övertygelsen om att västvärlden är moraliskt förtappad och står inför yttersta domen, möts klimataktivister och jihadister. Och nu möts de i ”ljusets stad”. Stackars Paris."
 
Dårarnas paradis är här.

Kommentarer
Postat av: Hans Nilsson

Jag är ett stort fan av ett Kungahus i stället för ett Presidentämbete men anser trots detta att Kungen skall hålla sig till att representera Sverige, sina egna små funderingar skall han hålla inom familjen.

2015-11-23 @ 20:17:56
Postat av: Ipse Cogita!

Hans:
Jag är väl inget fan precis men gillar idén. I övrigt håller jag med dig.

2015-11-23 @ 21:01:48
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0