Kommunist i full sving

 
Det är lättare för mig att begripa varför vissa människor inte riktigt förstår vad som är problemet med en invandring en masse när jag ser hur folk resonerar. Likt Hanna, totalitären, så har de ingen historisk skolning, ej heller någon som helst respekt för lagar och regelsamlingar.
 
De kör på den egna känslan, gör konstiga "historiska" jämförelser och sen öppnar de den trut som borde vara stängd eller åtminstone tvättad.
 
Ingen kontakt med hjärnan. Ingen syn på befintliga invånare, samhällsfunktioner, myndigheter etcetera. De ser bara vad de tror sig se, flyktingar, men de verkar strunta i hur dessa människor får det när de kommer hit. Just nu tältar väl de flesta vilket verkar humant. Att andelen flyktingar är väldigt låg har de nog inte ens en aning om.
 
Vad i hela fridens namn är det för vits med att ta in människor i en sådan mängd, att vi på sluttampen får fler människor som lider än innan folkinvandringarna började.
 
Hanna kallas för toppolitiker och det är ju inte utan att man funderar på hur bottenskrapet ser ut.
 
De begriper helt enkelt inte hur det här fungerar och jag förlåter dem icke. De skjuter hela det anständiga samhället i sank.
 
I mitt fall har det blivit enkelt på senare tid. Utflyttningsplanerna går enligt plan, säkerhetssituationen avsevärt förbättrad och mina ansträngningar att flyga under radarn på alla plan fungerar bra.
 
Jag skiter kort sagt i vad de hittar på. Jag och några till börjar redan leva i vår parallella lilla värld. Vårt bidrag till nuvarande samhälle minimeras, månad för månad och det enda Sverige får är moms (och lite annat) när jag handlar. Tyvärr (att jag inte kommer undan momsen alltså).
 
Hon vill gå långt Hanna. Hon vill smuggla in folk likt de gjorde med judarna under kriget. Eftersom jag kände en av dessa insmugglare (död sedan några år) och vet exakt vad det handlade om, så vet jag att han skulle betrakta Hanna som en förrädare av värsta sort.
 
Men jag är ganska säker på att om Hanna börjar smuggla folk i fritidsbåtar så finns det folk som kommer att reagera och sätta punkt för den verksamheten. Riktiga kustbor värnar sin kust.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0