Jag i goda tider — alla andra i onda

Glad skit
 
Det är inte utan man vill beväpna sig. Åtminstone med verbala tillhyggen. Vår så kallade statsminister säger att Sverige varit naivt. Med det menar han alla tio miljonerna antar jag. Vilket är en ren och skär lögn; en raden.
 
Naiva har varit (och låt mig vara tydlig): politiker alla kategorier (utom SD i denna fråga) samt politikernas knähundarna och medlöparna, totalitärmedierna. För övrigt fullständigt vimlar det av folk som varnat för nuvarande situation i många, många år. Vilket också inkluderar de forskare i både ekonomi och terror som skrikit sig hesa utan att våra ytterst naiva politiker brytt sig ett skvatt.
 
I goda tider sätter de näsan i vädret och talar ner till oss undersåtar. När det tuffar till sig och de har brun sörja i byxorna av ren skräck, då vill de dra in hela folket i sin analys och skuldbelägga även oskyldiga.
 
Så gör småfolk. De använder "jag och vi politiker har ... " när det går bra. Men när de står där utan lösningar, utan kraft, totalförvirrade, då passar de på och drar med hela svenska folket som om vi vore en enhet som håller ihop.
 
Så var det kanske en gång. Inte nu. Jag skulla aldrig denna dag ställa upp på något som dagens politiker med makt hittar på. Jag är varken lojal eller solidarisk längre.
 
Så till er alla politiker med medlöpare, från oss alla som sedan länge påtalat det ni nu beskyller oss för — fuck off!
 

Kommentarer
Postat av: Kristoffer

precis och exakt just så!

2015-11-20 @ 08:28:29
Postat av: Ipse Cogita!

Kristoffer:
Tack!

2015-11-20 @ 13:21:57
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0