Ingen tvekan — IS skyldiga

 
Denna gång kom det civiliserade samhället först. När IS tog på sig att de låg bakom så var det för sent, Hollande hade redan pekat ut dem. En detalj men den bedöms som viktig. Undantagstillstånd kan presidenten själv utfärda men bara i 12 dagar. Redan på måndag träffas maktens folk i Frankrike troligen för att förlänga/utöka undantagstillståndet. Kanske kommer man att uttrycka sig än hårdare. Kan man förklara krig på ett eller annat sätt?
 
De står inför en synnerligen svår balansgång.
 
Det skall bli intressat att se hur resten av EU nu tänker medverka i kampen mot terroristerna. Hur tänker resten av världen hjälpa till? Kommer allt att återgå till det gamla vanliga?
 
Att Sverige kommer att köra sin huvudlösa invandringspolitik tar jag för givet. I vårt land gäller inte att vara solidarisk. Vi kör egosolidaritet all in.
 
Personligen undrar jag när man skall inse att islam inte är en religion, det är en politisk rörelse med religiösa ursäkter för att ta livet av folk. Man kan inte godkänna islam som en religion som alla andra eftersom ingen av de andra religionerna, idag, vill avliva folk som inte ansluter sig.
 
Hur alla svenska IS-sympasitörer tänker och planerar vet väl ingen. Men jag skulle vara riktigt på alerten om jag var ansvarig för landets säkerhet. Som en liten enkel medborgare så kan jag inte göra mer än att vara vaken i vardagen. Devisen: se, kolla runt; lyssna noga på ljud; dra dig undan om något inte stämmer gäller.
 
Skall på krogen med sonen och några till (herrmiddag) idag. Jag kommer att sitta rätt, kolla, lyssna och veta vart vi skall ta vägen om något händer. Så här har jag gjort länge och jag anser att man inte skall vara naivare än så. För övrigt gäller:
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirko

Som någon kommentar jag läste på Flashback någon gång, ungefär såhär: "Man vet inte vilka gärningsmännen är än, de kan vara Shia eller de kan vara Sunni."

Business as usual alltså.

2015-11-15 @ 14:19:23
Postat av: Ipse Cogita!

Mirko:
Tack för den!

2015-11-15 @ 15:01:08
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0