Idag är det högtid

 
Årets högtid alla kategorier. Mårtensgås. Vissa skriver Mårten Gås men det skall vara ett s med annars blir det fel. Två gäss doftar redan gott i ugnen. 5,5 kg styck, 170° i två timmar. Klart.
 
Vi blir tolv personer runt bordet och det blir svartsoppa med alla tillbehör, gås och skånsk äpplakaga. Resultat: dästa människor med trevliga flin i facet.
 
Som jag skrev tidigare är en av gästerna en förståndshandikappad kvinna som varit med i sjutton år. Under alla år har hon åkt färdtjänst hit till Limhamn, från Viken. Så icke i år. Igår fick jag svaret på varför av kommunen.
 
I dessa tider när alla kommuner är hårt ansträngda så måste vi skära på allt onödigt. Det måste du förstå sa de.
 
Nej, det begriper jag inte. Men det är där vi är. Onödigt var ordet.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulf

Idag?
Är det inte den 10 rentav?
Nu blev jag hungrig.
Med viss rätt
Slagit 2000 kvm gräsmatta med liten klippare

2015-11-07 @ 15:13:50
Postat av: Ipse Cogita!

Ulf:
Korrekt, men man får samla styrkorna när de inte är ute och sysselsätter sig med arbete och annat oviktigt;-)

2000 kvm. Imponerad. Jag hoppas det fanns en liten motor på den!

2015-11-07 @ 15:23:02
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0