Hänförelsen tid är över

 
Huruvida Schultz har rätt eller fel har jag ingen aning om. Att allemansrätten skulle gälla för att kunna slå sig till ro på en ödetomt centralt i Malmö har jag svårt att förstå. Men han är ju sakkunskapen i frågan. På juristers vis så krånglar han till frågan rejält.
 
Han kör dessutom en för jurister ovanlig linje — han komplicerar inte. Han väljer, av någon anledning, att bortse från alla orters lokala ordningsstadgar. Allemansrätt eller inte, i dessa regler klargörs hur det skall fungera. Att hoppa över den lilla biten kan inte vara rätt.
 
Jag har själv sökt tillstånd att stå i Malmö och samla in lite stålar samt sitta ner en stund på en stol i stan. Det blev avslag på direkten.
 
I mitt fall var det bara för att visa att lagen gäller olika för olika människor. Jag, med rötter i landet sedan 1700-talet, göre mig icke besvär. Det var bara det jag ville visa.
 
Mårten skriver också: "Däremot torde allemansrätten tillåta att man tältar några nätter på samma plats, så länge det inte stör någon."
 
Problemet löses alltså så enkelt att om någon, jag till exempel, blir störd så faller hela resonemanget.
 
I like it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0