Folk med stake

Snaphanen
 
En dansk politiker blev hotad med kniv på stan. Han spelade spelet. Stack handen i fickan och tog fram pepparsprejen, inte plånboken eller annat av värde. Han sprutar asen och springer därifrån.
 
Så skall de tas.
 
Nu kommer det att bli intressant att se vad som händer. Troligen blir han straffad för pepparspray är förbjudet att inneha även i Danmark.
 
Där som här är det inte intressant att medborgarna skall kunna försvara sig. Att avskummen beväpnar sig tar man med ro.
 
Självfallet har jag med mig min pepparsprej i fickan — som vanligt. Det är riskfritt numera; polis på stan har jag inte sett de senaste åren. En kobutan får göra sprayen sällskap. Inte mycket men bättre än ingenting.
 
Mina prylar rör ingen utan motstånd. Dumt? Troligen men jag är sådan. Jag klarar inte av att as vinner utan motstånd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0