Bojsen förnekar sig inte

 
Det är alltid svårt med folk som inte ser sin egen roll i bedräglig verksamhet. Bojsen är en sån oanständig person. Vi som följt klimatfrågan i många år vet att hon gör precis det hon kritiserar andra för.
 
"Vetenskapsjournalister är tränade på just detta. Vi utgår inte från pressmeddelanden eller forskares egna överdrivna påståenden. Vetenskapsjournalisters arbetsmetod är att gå till källan, till själva studien, och granska den. Att själva nagelfara statistiken och att kontakta andra forskare för att få oberoende kommentarer."

Hon skriver så. Men när det gäller hela klimatfrågan så vet vi som faktiskt följer problemet att hon ljuger. Hon och hennes kollegor all over the place har inte någon gång presenterat allt det som finns som motsäger tesen att människan klimatförstör sig själv. Hon har medvetet valt att inte vara en vetenskapsjournalist värd namnet.
 
Kort sagt: hon har ytterst beräknande sett till att svensken blivit grundlurad.
 
Hon kan dessutom inte låta bli att hylla SR. De har, enligt Bojsan, ett under av kompetens. Det råkar vara tvärtom i klimatfrågan. Jag har hela mitt liv följt P1. Sedan tre år tillbaka så är det slut med det. Det går inte att vara ytterst väl påläst och samtidigt lyssna på SR:s så kallade vetenskapsprogram inom klimatet. Jag är numera hänvisad till utländska medier, såväl MSM som bloggar.
 
 
 
Som lite grädde på moset kan jag också meddela att svenska medier gör precis det som man kritiserar Ryssland för. Ryska medier, stöttade av regimen, kör sitt vanliga race. De underlåter att rapportera som det verkligen är. Det gör de rätt i om de vill behålla livhanken.
 
Men i klimatfrågan, bland annat, kör svenska medier exakt samma sak. Man underlåter att redovisa sådant som man inte själv gillar. Man fibblar med sanningen.
 
Oanständigt och totalitärt är ord som kommer för mig.
 
Må de ligga sömnlösa varje natt. Att de skulle skämmas räknar jag inte med. Sånt folk skäms aldrig; de har lögnen och manipulationen inympad från tidig barndom.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0