Ribbing fegar ut

 
Folk är inte kloka. Huruvida följande är sant eller inte låter jag vara osagt. Jag är mer ute efter Ribbans flathet.
 
"Då plötsligt, mitt i en mening, får jag ett finger instoppat i örat (!), jag var vid tillfället vänd bort från min kvinnliga kollega. [...] Döm om min förvåning när jag möts av ett rent och högljutt flatskratt (!), parat med en förklaring om att det är jätteroligt att stoppa ett nyslickat finger i örat på folk (!) Skrattet kom från utförarinnan såväl som övriga kollegor."
 
En kärring stoppar fingret i örat och kollegorna tycker det är skitkul. Att vi här har att göra med mentalt skadat folk torde stå klart. Lösningen från fru Ribbing är dessvärre av det lama slaget:
 
"Du kan inte göra så värst mycket åt att detta har hänt. Att avkräva den som uppförde sig så extremt illa en ursäkt gör ingen nytta för dig. Inte heller blir det bättre om du skulle hämnas genom att exempelvis dra i vederbörandes eventuella behåband eller nypa henne i rumpan. Det vore nämligen sexuella trakasserier."
 
Så klart skall hon dra in att offret skall passa sig för det kan bli sexuella trakasserier. Halleluja! Lösningen är enkel — bryt fingret på fanskapet. Skyll på att du fick en djurisk skyddsinstinkt. Lär hålla i rätten.
 
Som sagt, folk är inte kloka.
 
DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0