Dinga Malmöbor

 
 
Malmöcyklisterna klagar som vanligt. Eftersom jag bor i staden och dessutom cyklar en hel del så undrar jag varför. Jag bor i Limhamn och skall jag cykla till centrala Malmö så går det helt enkelt inte att göra det mera säkert och lugnt. Dessutom vimlar det av pumpar likt den på bilden.
 
Tvärtom går det ibland till överdrift på andra hållet. Elinelundsvägen är ett bra exempel. Där har man för dyra pengar, fullständigt i onödan för man cyklar inte där, byggt om halva vägen till cykelbana. Halva!
 
Men så är det nu en gång för alla med människor — sätt dem på en cykel så slutar hjärnkontoret fungera (trots att vissa kör med hjälm).
 
Jag är ingen större försvarare av politiker och myndigheter men att påstå att Malmö måste förbättra cykelmöjligheter och -banor tyder på någon form av galenskap.
 
Ett problem har vi i Malmö gällande cyklister — deras trafikvett måste läggas i kategorin flåbusar utan hyfs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0