Välfärdssverige 2015 — ögonblicksbilder

Det påstås att vi har allt under kontroll, vi har råd. Sällan talas det om med vilken kvalitet. Jag talar om hur vissa människor bor. I Sverige. 2015. Landet med sin stora medmänsklighet. Sin stora godhet. Landet där privat äganderätt får stå tillbaka för att tillåta rena rama kåkstäder. I Malmö. Relativt centralt. Filmen hittar du här. Den är 3:38 lång.
 
 
 
 
 
Oavsett uppfattning i själva huvudfrågan — invandringen — så måste man ställa sig frågan hur ett samhälle som anser sig utvecklat och humant kan tillåta misär. Och dessutom slå sig för bröstet.
 
Att äganderätten, tomten är privat, är satt ur spel är ett faktum. Det är inget som kan ske, det sker.
 
Lägg därtill en ökad aggressivitet. Inte från godhjärtade svenskar utan från de nyanlända som alltmer sällan accepterar ett nej till att lägga stålar i muggen. Igår roade jag mig med att filma med mobilen bakåt, i smyg. Jag lägger aldrig pengar i muggar. Jag har aldrig tänkt på eller vetat vad som hänt efter mitt nej. Nu vet jag. Kort sagt — jag är icke en populär person.
 
Så här vill inte jag ha det.
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0