Olika världar

 
Franchellskan är väl inte precis känd för att vara ett sanningsvittne. Nu går hon uppenbarligen på apotek som hon liknar vid en cirkus. Undrar var dessa apotek är lokaliserade.
 
Jag har högt blodtryck. Det har jag fått på grund av att jag lever i ett land vars politiker och medier befrämjar framväxten av hårt tryck i kärlen. Jag bor i Limhamn och där har vi ett apotek på ena sidan gatan och ett annat tjugo meter bort på andra sidan. Att någon av dessa inrättningar är att likna vid en cirkus är trams. Båda fungerar utmärkt och jag är väldigt nöjd med att kunna hoppa från det ena till det andra; båda har för- och nackdelar.
 
Initialt var det riktigt bra. Då hade man olika öppet- och stängtider vilket gjorde att tillgängligheten blev stor. Det där har man slutat med av någon anledning. Annars fungerar det alldeles utmärkt. Att medicinen inte finns har jag genom åren upplevt en gång. Jag fick hämta den dan efter. Hugaligen.
 
"Gamla och sjuka kommer hem med olika sorters medicin varje månad och risken för sammanblandning och felmedicinering är överhängande."
 
Till den meningen kan jag bara säga: det där har inte med dagens apotekssituation att göra. Beslutet att många aktörer skall ha rätt att sälja "samma" medicin har andra orsaker. För övrigt tror jag att om "gamla och sjuka" kan gå på apoteket och hem igen så klarar de av att ta rätt medicin också.
 
Vänsterfolk vill inte ha valfrihet; de vill ha ett märke, tråkigt utformat och i samma färg. Precis som de önskar att livet skall te sig för alla andra. Dock inte för sig själva.
 
AB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0