Nu kanske det får vara nog

Det här får tala för sig själv. Våra skattepengar slängs på skit. Läs dagens måste-läsning hos GP (det börjar bli stil på den tidningen). Ett inledande smakprov:
 
”Då mannen lade sin ’vita blick’ på kvinnan [...] tycktes det som att även jag i hans ögon ’tog färg’ och sjönk i status. Avståndstagandet visade sig i form av en avspisning genom att nämna att han var tvungen att gå på ’muggen’. Här tolkas uttalandet innehålla avstånd i såväl klass- som genusserialitet. Genom att hänvisa till toalettbesök markerade han en gräns mot oss som kvinnor [...]. Genom benämningen ’muggen’, som är en benämning av lägre valör, tyckes uttalandet som ett klassmässigt nedsättande tilltal. Dessa markeringar verkar även ’stoppande’ för mig, eftersom jag gjordes svarslös.”
 
Emedans ni läser går jag på toa. Muggen. Holken. Toaletten. Avträdet. Klosetten. Latrinen. WC:et. Dasset.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0