Det här blir nog bra

 
Det är idag populärt att ange folk. Ingen trevlig utveckling precis och inte blir det bättre av att det sker anonymt. Med tanke på hur många stollar det finns därute som blir "kränkta" av det mesta, så verkar angiveriet utan att man måste stå för det  en minst sagt underlig väg att gå.
 
I skolan där mitt barnbarn går så grillas eleverna tills de erkänt vem som gjort något otyg. Lärarna ger sig inte. EN gång sa sonsonen vem som gjort en ritning på väggen. Det lider han av än idag; att han tjallade alltså.
 
Numera svarar han lugnt när han blir anklagad: det var inte jag; vem var det då, ryter ett hysteriskt fruntimmer; det var inte jag och jag anger ingen svarar sonsonen.
 
Det är inte utan man blir stolt. Men — för detta aktningsvärda beteende straffas han sen i flera månader.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0