Skyll allt på mig

 
Den här människan bor i Malmö. Han har en förklaring till varför det ser ut som det gör i stan. Det är lågpriskulturen.
 
"Skatteverket har ingen exakt siffra, men antar att Malmös svarta ekonomi omsätter flera miljarder kronor varje år. [...] Falafeln jag köper för ­ 20 kronor, ölen för 30. Biltvätten som kostar 150 kronor, ­taxi­resan på 69."

Sen kan han inte låta bli att dra in mig i Malmös elände:
 
"Svårigheten med Malmö: Vi är alla en del av det svarta."
 
Vissa så kallade människor kan helt enkelt inte låta bli att dra in oskyldigt folk i sin sne’a världsbild. Att Lundbergaren mumsar på mat för 20 spänn eller åker billig taxi är hans problem. Varför jag skall dras in i det som äter en tjock med bröd för en tjuga och åker Limhamns taxi enligt fastställd taxa fattar jag inte.
 
Han har alltid varit en gnällspik, Lundbergaren, men han skall hålla sig på sin kant. Klart och tydligt:
 
Ge fan i mig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Man behöver inte precis vara Einstein för att räkna ut varför Malmö har en så svag kommunal ekonomi. Med så stor del av befolkningen som invandrat från länder där man inte betalar skatt till samhället och välfärden, men däremot mutor som berikar vissa personer, kan man väl anta att levnadsmönstret tagits med hit.
Hur vore det om Patrik Lundberg pekade ut de skyldiga i sammanhanget och krävde lite mer av Skatteverket som ju är medvetna om saken?
Åh nej - som vanligt är det fel på oss svenskar - alltid denna omvända rasism.

2015-07-26 @ 19:49:33
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Ipse Cogita!

Karin:
En tredjedel av Malmös budget betalar resten av Sverige. Det är bidrag.

2015-07-26 @ 21:16:46
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0