Rädda tjejen!

 
Om Larsson vet jag intet. Hon verkar inte gilla män, åtminstone inte vita. Hon får så klart tycka vad hon vill men jag tycker nog att en tjej som är sjutton år och far fram som en feministisk orkan måste skaffa sig lite goda rådgivare.
 
Just nu påhejas hon av feminister av alla kön som finns och jag är säker på att det inte hjälper tjejen i sitt framtida liv. Dels kan de som hyllar idag snabbt vända ryggen åt henne, dels ser livet inte riktigt ut på samma sätt när man är ung som när man blir äldre.
 
Nu är jag vit. Jag är man. Jag är äldre. Den kombinationen får nog många att tycka att jag skall knipa käft. Men eftersom jag gillar kids, även när de är på väg att lämna den fållan, så låt mig åtminstone få uttrycka en genuin oro för hur det skall gå för tösen. Någon klok person i hennes närhet kanske skulle kunna ta lite ansvar och åtminstone påtala, lite försynt, att halva mänskligheten inte är svinpälsar.
 
 
Att hylla henne som vissa feministknallar gör är bombsäkert ett sätt att göra Zara en björntjänst.
 
DET förtjänar hon inte.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag ser "fenomenet Zara Larsson" som ett utmärkt symtom på hur illa det står till med svensk media.
Vi lever i ett samhälle med enorma befintliga och framtida problem som mycket lite berörs i vanliga tidningar och radio/TV. All energi läggs i stället på vad jag menar är pseudoproblem - uppförstorade till vanvett. Tre dagar minst har SvD "gråtit" över Zara. Beklämmande!

2015-07-20 @ 23:28:15
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0