Min lilla blogg ...

... kan ju så klart inte påverka någon ett skvatt. Men ingen skall säga att jag inte påpekat vansinnet i staden som inte längre är min.
 
 
Som alla som läser mina alster vet så påpekar jag lite då och då, snart dagligen, att jag lever i en stad som tappat greppet totalt. Jag är inte drabbad för jag bor "rätt". Men jag rör mig på platser där det händer grejer. Det gör nog inte stadens makthavare och skulle de göra det så skall de ha på fan — det är direkt otrevligt och dessutom farligt och de väljer att göra ingenting.
 
Undrar hur långt det måste gå innan de med rätt att ingripa gör det. Polisen till exempel. Som utvecklingen är nu så drivs vi till att folk måste ta saker och ting i egna händer. Vem blir jagad och slängd i finkadusen då? Självfallet de som fått nog av allt skit som händer. Hedervärt folk som börjar försvara sig. De kan troligen jagas. Och dömas.
 
De riktiga skitstövlarna går fria, lite hånflinande sådär.
 
Det här är farligt.
 
Personligen har jag koll på läget. Håll dig under radarn; skaffa passiva försvar; ordna aktivt allt det du kan för att lagligen försvara dig vid angrepp; var ej naiv; skaffa mycket information om läget i främst ditt närområde och sist men inte minst var på din vakt i alla lägen, även när du handlar och rör dig i lilla lugna Limhamn.
 
Mitt nästa projekt är att utöka min kamerabevakning. Nu skall jag täcka in hela gatan samt parken där jag bor. Olagligt? Jomenvisst. Men det är olagligt att skjuta och spränga också så det går nog på ett ut.
 
Ett tag rapporterade jag till polisen när det hände grejer på stan (lite stölder, lite gruff och annat). Det har jag slutat med. De har annat för sig. Polisen. Skyddarna.
 
Jag tänker inte överraskas på grund av att maktens folk och våra myndighetr tycker att jag överdriver. De borde ta lite rundor i stan så får de se. Utan eskort. Dagtid eller kvälls- och nattetid spelar numera ingen roll. Skitstövlarna har inget emot att vistas i dagsljus numera. De bryr sig inte.
 
Det kan tyckas lite övermaga men jag tror jag får skratta bäst och sist.
 
Jag är dessutom lite av en prepper. Jag har en väldigt väl utrustad EDC (every day carry). Jag har vattendunkar för 100 liter vatten, vattenreningssystem för all framtid, eldstäder av olika slag, öppen spis om värmen slås ut, mat för minst tre veckor för två med mera med mera.
 
Häromåret när hela Limhamn var släckt i fyra timmar (vinter var det) på grund av att strömmen gått så kom grannen in och undrade var tusan vi fick ljus ifrån. Jag bjöd in honom i värmen och bjöd honom på en nylagad middag.
 
Så skall saker och ting tas.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0