Ett hål att täppa till

 
Jag har vandrat ner till platsen för handgranatsattacken idag. Den i Limhamn. Jag har talat med olika människor med olika funktioner. En fråga som kom upp är hur vissa kriminella typer går till väga när de vill hota eller djävlas.
 
De fotar din registreringsskylt och sms:ar Transportstyrelsen för att ta reda på vem du är.
 
 
Vad de sen skall hitta på med det vet inte jag men jag anar. Nu kommer inte adressen upp men jag som har ett mycket speciellt efternamn blir väldigt lätt att hitta.
 
Jag tycker därför att, likt i de flesta andra länder, möjligheten att ta reda på vad folk heter och bor, så lättvindigt, skall upphöra. Nu.
 
De som jag pratade med idag kommer från och med nu att fota alla bilnummer som de tycker är skumma. Inte för att kolla, bara för att spara om det händer något. Då lämnar man det till konstaplarna. Ni vet de som inte finns där de skall vara.
 
Vill ni baxna hur det fungerar inom polisen så gå till dagens Cornucopia.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0