Sant men fel ändå — tydligen

 
Att man inte kan jämföra herr- och damfotboll är väl alldeles självklart. Personligen kan jag se båda men jag grämer mig inte om jag missar en VM-final i damfotboll. Att missa en sådan toppgrej på herrsidan skulle dock irritera mig. Damfotbollen (namnet lär också vara fel enligt vissa) är helt enkelt taffligare och tråkigare. Att jämföra de två är inte rättvist för någondera. Hur det kan vara "nedvärderande" övergår min fattningsförmåga.
 
Sen är Zlatan Zlatan och visst kunde han hållit inne med "De kan få en cykel med min autograf på, sa Zlatan Ibrahimovic som var trött på diskussionen." men han sa det så klart för att han var just "trött på diskussionen".
 
I sak är allt korrekt: man kan, och skall, inte jämföra herr- och damfotboll. Att pengacirkusen skall gå i den riktningen att mindre attraktiva damfotbollen i allt skall ha samma ekonomiska regelverk som den långt bättre herrfotbollen blir knasigt för alla utom kommunister och feminister. Deras filosofi är att allt skall vara lika, och  gärna numera med en fördel kvinnor inbakad i resonemanget.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0