Nya årets första läsning

Jag läser en drös varje år. Just nu läser jag en bok av Mark Steyn The [Un]documented Mark Steyn Don't Say You Weren't Warned.
 
 
Det är en bok full av korta betraktelser. Allt från Doris Day till dagens politiska världsutveckling. Jag finner den intressant, boken alltså. Herr Steyn har till och med varit och vandrat i Malmö, i Rosengård och andra ställen. Marks intryck från promenader i Malmö stämmer väl med mina och de avviker starkt från vad medierna förmedlar.
 
Han har också den goda smaken att ge en bild av Ronald Reagan som starkt avviker från den svenska synen. President Reagan har ett helt annat eftermäla over there än här.
 
På sidan 391 hittar jag följande citat av presidenten:
 
"We are a nation that has a government — not the other way around."
 
Med tanke på Sverige idag och alla turer i den politiska slänggungan så kanske det vore på sin plats att skicka en påminnelse till makthavarna hur ordningen egentligen skall vara.
 
Just saying.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0