Nu till riktigt viktiga ting!

 
Som gammal kattvän och -innehavare så visste inte jag att jag skall jaga rätt på skrället två gånger om dagen för att "se till att djuret inte är skadat, inte visar sjukdomstecken och att det finns mat och vatten". Det gäller såväl ute- som innekatter. Min Katten har väl lite sår då och då som han behandlar alldeles själv. Sjukdomstecken visar han hela tiden med de är mer av mental art. Klagar han på mat och dryck åker han ut.
 
Om jag skulle börja praktisera detta regelsystem så tror jag att Katten skulle betrakta mig med största misstänksamhet och lägga huvudet lite på sne’ och undra — varför gör du på detta sätt.
 
Att då börja mumla om svenska myndigheterspersoner med för lite att göra tror jag inte Katten skulle tro på. Han kommer att visa mig bakdelen, fräsa över avbrottet och vandra iväg på sina små äventyr.
 
Han kommer bergis att ta kontakt med den där kvinnliga polaren, kallat rivjärnet av grannskapet, och meddela att husse fått fnatt. Sen lär han väl försvinna i ett par dygn för att visa sitt missnöje. Han har den lilla egenheten.
 
 
SVT
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0