Lite cocktail-kunskap

Jag hittar saker.
 
 
Jag gillar Finland. Jag gillar definitivt Alexander Stubb, deras statsminister. Han kan föra sig i alla sammanhang och verkar vara hemma både i de fina salongerna och i resten av samhället. Videon som du kan se här finner jag intressant.
 
 
För säkerhets skull: utbildning gör dig inte till en människa förmer än andra (det skall gudarna veta!) men bildning sitter fint. Ellen Kay sa att bildning är det som finns kvar när du glömt allt vad du lärt dig. Själv gick jag på sjön när jag var sexton. Därefter har min utbildning skett via dammsugaremetoden (=lulla runt i tillvaron och suga upp allt av intresse och lagra det i bildningsbanken).
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0