Just nu ...

 
 
... följer jag den stora manifestationen i Paris. France24.com är de som sänder och det är på engelska vilket gläder mig eftersom mina tre års franskstudier i min ungdom verkar ha raderats till nästintill 100 %.
 
I sin iver att vara korrekt även här har reportageteamet på kanalen redan fastslagit att dådet inte har något med islam att göra och sen kommer tillägget (det gör det varje gång) att det inte ens har med religion att göra.
 
De konstaterar helt kallt att detta är ett attentat av kriminella. Punkt. Samtidigt kallar de förövarna för terrorister. Hur de får ihop det där vet enbart fransmännen. Men Frankrike är ett ytterst politiskt land så det grejar de nog.
 
Så nu vet vi hur den här frågan kommer att tacklas framöver. Det man kan hoppas på är att säkerhetstjänsten tänker lite annorlunda.
 
france24
fnordspotting
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0