Alltid antingen eller ...

... sällan både och. Så kan man nog sammanfatta det svenska sättet att resonera. I mina många år i mängder med organisationer så har jag sett det här på nära håll. Antingen gör vi så, eller så gör vi så. På min enkla fråga: kan ni inte göra både och i olika varianter och sen utvärdera hur det faller ut, så har jag sett många skeptiska miner.
 
 
Nu skall snöröjningen i huvudstaden bli jämställd. Det innebär att man skall börja med att fixa trottoarerna och först i ett senare läge se till att körfälten blir röjda. Detta för att vi skall komma fram när vi är ute och knallar. Av någon anledning får de i kvinnorna in den ekvationen och därmed blir det jämställt. Det hade så klart varit perfekt om man kunde dra in frasen kvinnor och barn i resonemanget men det faller troligen på att kids inte slår sig när de drattar på ändan.
 
Varför man inte kan sätta in snösvängen både på trottoarer och körbanor samtidigt fattar jag inte över huvud taget.
 
Det vill säga — gör både och så blir det enkelt att ta sig fram oavsett vilket sätt du framför dig på.
 
På min villagata röjdes det snö väldigt snabbt efter våra sällsynta snöfall (Limhamn). Det var så fram till ungefär 1990. Nu röjs det aldrig.
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0