Jag är väl inte unik?

Lars Lindström
 
Idag har jag ingen anledning att klaga på herr Lindström. Krönikan handlar om att människor av manligt kön kan tala om känslor och, hör och häpna, har känslor.
 
Det som oroar mig i sammanhanget är att detta framförs som om det vore något lite nytt, lite ovanligt eller något som inte förknippas med män.
 
I min bekantskapskrets har denna typ av konversationer varit legio under hela mitt liv. I mitt yrkesliv som utvecklingskonsult har jag träffat långt fler män än kvinnor som har förmågan att tala känslor. Skillnaden mellan de båda grupperna, inte individer för tusan, är att när män talar känslor så är det allvar. Fisar på tvären kommenteras sällan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0