Dubbelmoralen frodas

 
Aftonblaskan skall jaga folk på Flashback. De gör det med mörkrets folk i frontlinjen, Researchgruppen. För att hänga ut vanligt folk, jomenvisst finns det stollar på Flashen, tar man hjälp av kriminella och riktiga dö’grävare vars uppfattning om fair play handlar om att slå neråt och slicka uppåt.
 
Nu är det dock som så att jag i min bekantskapskrets har journalister. Alla, och då menar jag alla, har Flashen som en vardaglig informationskanal. Vissa gör inget fotarbete alls utan sitter på sittfläsket och snor ihop storys från utländska tidningar (ofta med felöversättningar som följd), Flashback, Reddit och fan och hans mormor.
 
Hyckleriet slår verkligen igenom.
 
Och jag undrar, VERKLIGEN, när journalisterna skall göra sitt jobb i de tunga frågorna: EU, övervakningseländet(!), klimatsvängen och varför inte invandringssörjan.
 
Det kommer dock inte att hända; alltför mycket står på spel för yrkeskårens väl och ve. De gör hellre ett dåligt jobb än missar köttgrytorna. Hur skall man annars förklara att de vet att de har taskiga förtroendesiffror och ändå vägrar de anstränga sig för att förbättra desamma.
 
Tredje statsmakten. Tillåt mig hånflina. De ingår i statsmakten.Vad övrigt är är vakum.
 
För övrigt måste man väl kunna kolla vilka siter journalisterna varit inne och snurrat på. Det har murvlarna säkert inget emot; de gillar ju öppenhet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0