Rockström naken

 
Heimersson klär av Rockströmaren ända in på bara skinnet. Mycket stimulerande. Det kanske finns fler av de gamla goda murvlarna som kunde göra liknande insatser. Avslutningen visar tongångarna:
 
"Hade en pastor i Livets ord öst ur sig lika mycket ensighet skulle ärkebiskopen kontaktat Sverige radio för ett genmäle. Men nu var det den kändis som två år i rad av Naturvårdsverkets tidskrift krönts med titeln ”Miljömäktigast i Sverige”. Då är det basta."
 
Decemberräkningarna är betalda, julmaten slut, elden brinner och en liten wiskeypinne sittar snart i näven. Lägg sen till totalsågningen av en uppblåst agronom som lattjar omkring med obegriplig svenska i klimatfrågan så kan man säga att jag mår bättre än på länge.
 
Aftonblaskan

Kommentarer
Postat av: Doktorn

Hela vår nuvarande miljöpolitik och för den delan ekonominsk planering för vår energiförsörjning mm bygger på Professor Rockströms ideer.
Jag mår i alla fall mycket sämre efter att jag hört programmet, vad Staffan Hejmerson skriver bryr sig inte makthavarna om. Förvånande dock att Aftonbladet publicerade?!?

(Thoriumkraftverk är lösningen fråga Indienoch Kina.)

2015-12-28 @ 20:36:59
Postat av: Ipse Cogita!

Doktorn:
Det kanske är på väg att hända något i pressen även i denna fråga. Det kommer dock att ta tid att få in vettigt folk i debatten. Torium förstår jag inte varför vi inte ser något om i våra medier. Det är säkert något fel på det också;-)

2015-12-28 @ 23:45:41
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0