Pojken leker — igen

 
Någonstans får jag för mig att Fridolinaren borde gå i skolan igen. Utomlands. Nu vill han tydligen satsa 200 mille på kommunernas skolor. inte alla, bara de som fått ta stötarna i regeringens huvudlösa invandringspolitik.
 
Han måste vara totalt ding i roten. Förlåt, han ÄR ding i roten. Han är en vandrande ursäkt till människa. Bara i Malmö saknar vi 26 skolor (och där tillhörande lärare). Det måste alltså byggas nya. En snabb tanke: om vi skall ha en skola i Malmö värd namnet så lär den bara i byggnation kosta 25 mille, minst. Det skulle bli åtta skolor det. Vi behöver 26, plus lärare och annan personal.
 
Sen skall de 200 miljonerna spridas över landet. Då lär väl Malmö få en eller ingen skola. Visserligen har kommunerna fått lite extratillskott tidigare, men det är spottpengar i jämförelse vad invandringen får tillåtas kosta.
 
Jag närmar mig tokighetens gräns. Finns det någon som tar hand om mig då? Troligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0