Plugg och lite språkbruk

 
Att undersåtarna får mindre och mindre för skatteinbetalningarna är nu vardag. Sånt vet varenda människa som vistas i vardagen. Att det inte finns pengar till potatis visar i all sin enkelhet hur stora problem vi har.
 
Men det där vet vi. Vad jag finner än mer tröttande är det språkbruk som nu för tiden används i parti och minut.
 
Visst kan det på vissa håll upplevas som en kvalitetssänkning ...".
 
Det är inget nytt men jag börjar bli ytterst irriterad på att saker och ting inte längre bara är, det upplevs som ...
 
På något sätt retar det mig. Det är en omskrivning för något annat i stil med: du upplever en försämring men det är det inte, fast det är det men vi skall inte tala om det. Dina känslor är ju trots allt dina ... bla, bla, bla.
 
För övrigt anser jag att skatterna skall sänkas till maximalt 20 %, totalt (inklusive moms och avgifter). Därefter skall politikernas roll och uppgift förminskas till några få områden. Efter det låter vi folk sköta sig själva. Nuvarande toppstyrning fungerar inte längre. Vi klarar inte ens en skogsbrand som ni kanske kommer ihåg. Det skötte civilsamhället.
 
Tills det blir ordning på torpet — försök gå under radarn, i alla frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0