Debatter som dessa skrämmer mig

Youtube
 
Wallströmskan verkar faktiskt tro på vad Abbas med flera säger. Mellan skål och vägg. Inte vad de gör, inte vad de säger på Twitter, Facebook med mera. Inte vad de visar i handling.
 
Jag blir orolig. Jag tycker att oavsett politisk uppfattning, oavsett kön, oavsett parti — någon ordning på fakta får vi väl ändå ha.
 
Att Israel i samma mening skall nämnas tillsammans med Palestina när det gäller demokratiska principer faller på att det helt enkelt inte är sant.
 
Men Wallströmskan är sedan länge ute på en is så tunn att den absolut inte bär.
 
Och hur ända in i fågelsången kan svenska folket ha trott att just hon är guds gåva till svenskarna. Hennes rykte i utländska medier, bland utländska politiker och medier är ytterst skamfilat. Mina irländska vänner får fradga i munnen och rusar efter wiskeyflaskan så fort de hör namnet. Hellre full än en diskussion om den "bitchen". Som de säger.
 
Men svensken tror att hon är en hejare på politik. Inte sant. Men hon är en hejare på att sko sig på skattebetalarnas bekostnad. Hon lever gott och snackar strunt.
 
Nu är det helg.
 

Kommentarer
Postat av: Hans Nilsson

Politiker i allmännhet och sossepolitiker i synnerhet är otroligt bra på att känna igen doften på skattebetalarnas pengar.

2015-12-04 @ 21:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0