Undersåtarnas fel — än en gång

 
Att alla våra politiker tagit en lång semester vet vi. När nu Lööfskan kommer tillbaka (var var hon när IKEA-terrorn gick av stapeln) så är det samma gamla skåpmat som serveras.
 
"Under den här sommaren har vi fått se både hat och hot, sönderbrända fastigheter, mord, granater som kastas i våra städer och förstörda områden. Allt det här påverkar samhällsklimatet. Det som gör mig mest orolig är att polariseringen och spänningarna ökar i en tid där man borde överbrygga detta."
 
Här skall väl inte överbryggas någonting. Här skall jagas och straffas. Jag får känslan att hon vill sätta sig ner och snacka med lössen. Det är väl det här med allas lika värde. Kantänka.
 
"Jag tycker också att sociala medier under sommaren har utvecklats på ett beklagansvärt sett."
 
En sak är åtminstone klar, sociala medier utvecklas hela tiden. Politiker tar sommarlov och kommer tillbaka till verkligheten med öppen mun och förvånad blick.
 
Att vara förvånad vart samhället är på väg, i augusti 2015, visar att Lööfskan är rejält insnöad.
 
Även hon placerar jag nu, igen, på dynghögen.
 
AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0