Rätt nivå — för en gång skull

 
Om Ojnareskogen vet jag intet. Om Romsonskan vet jag desto mer. Hon är vice statsminister men inte. Hon har varit och nosat på de stora frågorna men sen begrep folk att hon inte var riktigt på banan. Hon förminskades kraftigt och det med rätta.
 
Nu tycks hon ha hittat hem. Hon räddar skog på Gotland.
 
De riktiga utmaningarna som Sverige står inför får andra ta hand om. Inte mig emot men även där ser jag problem. Dessa "andra" finns inte; inte någonstans. Vi befinner oss tyvärr i landet helt utan politisk kompetens.
 
Att MP är i botten på kompetenslistan, troligen utanför, visas tydligt i Malmö. Så här sa en stolla:

"Nu skulle ett möte ta plats. På platsen. Men det ansvariiga kommunalrådet, Karolina Skog, MILJÖPARTIET, säger:
 
"Enligt miljöförvaltningen är det olämpligt att vistas där eftersom det är förorenad mark, säger Karolina Skog."
 
Det gällde en av kåkstäderna i Malmö. Det är enligt MP okey för fattigt folk att bo där men inte okey, som det heter numera, för ansvariga politiker att ens besöka.
 
Churchill lullade runt i London när bomberna föll. Men det är så klart en helt annan sak.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0