Poliser i uniform

 
Vilken sexuell läggning folk har intresserar mig inte ett smack. Vill man gifta sig med brevlåda så gör det. Men jag har svårt med poliser i uniform som fjöntar runt på gatorna som om det var någon form av show. Jag har för övrigt svårt med ordet "gay". Ordet är kapat. Det stod en gång för "lighthearted and carefree" det vill säga lättsam och bekymmerslös.
 
Uniform av militär eller polisiär natur skall dock innehålla folk med resning(!), folk vi behöver hjälp av i svåra situationer. Uniformen skall inte vara något i förknippar med Let´s dance eller annat lättviktigt. Någon form av respekt skulle jag tro jag menar.
 
Men låt poliserna dansa så får undersåtarna själva sköta handgranater och annat skit. Polisen gör det inte och den som påstår att de gör det följer inte med i debatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0