Ny vändning

 
Privat mark ockuperas. Avhysning inte möjlig i Sverige. Kåkstaden växer. Nu skall det bli ändring, de kriminella skall in i planeringsprocessen (det skall byggas bostäder på tomten).
 
 
Så där uttrycker sig så klart inte tiggarna. De har hjälp från svenska stollar. "Vi boende ...", tillåt mig le.
 
Kommunalrådet Karolina Skog (MP) tycker det är en bra idé. Möte bokas i maktens boning.
 
Så har det gått, hederligt folk är chanslösa (trots äganderätten) och nu skall de som olagligen tagit marken i besittning sitta med i planeringen inför framtiden.
 
Det här kan omöjligen vara rätt på något sätt.
 
Sällan har jag haft en sådan lust att få leva om mitt liv, speciellt yrkesdelen. Jag skulle ägna mycken tid åt att inte bidraga till samhällets utveckling på det sätt som sker nu. Om inte det hade gått skulle jag snabbt lämnat landet. Loppet är inte riktigt kört än. Möjligheten att flytta utreds och just nu ser jag över mina tillgångar i mitt andra hemland — Irland. Där finns mina främsta tillgångar i form av sociala kontakter. Men även där börjar det sjuda av missnöje med det politiska systemet. Men de kan åtminstone leva och det med humorn i bagaget.
 
 

Kommentarer
Postat av: Benny

Jodå, man har goda läromästare bland de otal Nimbys som sätter stopp för markägares rättigheter i nästan varenda stad. I Växjö har man särskilt uppfinningsrika Nimbys runt det förfallna gamla vattentornet i centrum, som hör och häpna, med länstyrelsens byråkrater i spetsen stoppat ett bygge i TIO år. Självklart vill man nyttja markägarens tomt för egna syften, för gratis bilparkering och som hundlatrin! Det kommer mera av sådant här när kåkstadsbyggarna får hjälp av korkade byråkrater och politiker.

2015-08-15 @ 09:57:39
Postat av: Ipse Cogita!

Benny:
Körde förbi Malmö kåkstad igår. Syrran från Stockholm är på besök. Hennes reaktion: OJ, ser det ut så här! Det är en sak att läsa i tidningen hur det är, en annan att se skiten. Tack för övrigt!

2015-08-15 @ 10:24:33
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0