Nu exploderar min klena hjärna

 
Våra hjärnsvaga politiker i Malmö utmärker sig än en gång. Så här är det: en privat tomt är ockuperad av romer. Deras närvaro är de facto olaglig. Men lägret växer, dag för dag. Nu skall det planeras för tomtens framtid, 2.500 bostäder skall byggas, men det går ju inte utan att ta hänsyn till de olagligen ockuperande romerna. Suck.
 
Nu skulle ett möte ta plats. På platsen. Men det ansvariiga kommunalrådet, Karolina Skog, MILJÖPARTIET, säger:
 
"Enligt miljöförvaltningen är det olämpligt att vistas där eftersom det är förorenad mark, säger Karolina Skog."
 
Så till vansinnet att bjuda in ockupanter skall vi nu lägga att det ansvariga kommunalrådet inte varit där (det har jag vid många tillfällen) och hon vill inte dit på grund av att marken är förorenad.
 
Men att tillåta att folk bor där dagligen tycker hon uppenbarligen är okey.
 
Nu löste hon problemet med att bjuda in ockupanterna till Stadskontoret. INGEN KOM.
 
Enbart Malmös rödgrönrosa ledning kan vara förvånade.
 
Tillåt mig nypa mig i armen.
 
SVT
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0