Näthatets drottning

 
Aftonbladets Åsa Linderborg gillar inget som hon inte själv gillar. Av någon oförklarlig anledning trycker hon till Niklas Svensson på Expressen. Han är kort sagt en tölp. Enligt Linderborgskan.
 
Den grundmurade kommunisten Åsa har så klart rätt att tycka vad tusicken hon vill men varför hoppa på Svensson. Jag har inga som helst sympatier för vare sig Linderborgskan eller Svenssonaren eller någon annan journalist heller. De är inte trovärdiga. Inte någon. Utom de som står fria i ord och handling. Lätt räknade med andra ord.
 
Nu är ju inte Linderborgskan något sanningsvittne precis. Hon verkar bland annat tro att Stalin och hans polare vann sista storkriget på egen hand. Med den grundsynen så blir hon enbart en slafsa.
 
Tidningen hon jobbar på, den vars historia visar att man kan ändra sig (Aftonbladet stödde Hitler), brukar ju yla likt ulvar när näthat kommer på tapeten. Ny ylas det minsann — via eget hat.
 
Sen ondgör hon sig över Svensson av andra skäl: "... men på senare tid har han bytt taktik: han blockerar dem."

Jag vill gärna påminna den genomtotalitära Åsa om att Aftonbladet sedan mycket länge blockerat bloggare som jag. Inga otrogna skall komma med avvikande åsikter var devisen.
 
 
Jag drar mig tillbaka. Till vettiga kanaler.
 
AB
Fnordspotting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0