Mitt fel — ännu en gång?

 
Mangs är en rutten frukt, låt oss inte glömma det. Men varför jag skall skämmas för att han inte står ständigt i rampljuset begriper jag inte. Verkligen! Det lutar åt att det blir mitt fel igen. Lite i alla fall.
 
Men jag tycker det börjar bli lite väl vanligt att alla andra, förutom förövarna, skall skämmas lite till höger och vänster. Senast den trenden blev tydlig var i samband med IKEA-terroristernas framfart. Då sas det att mörka krafter kunde väckas, hat uppstå och en massa annat tjafs. Inte så mycket om förövarna där heller.
 
Den bästa förklaringen som såna som Cantwellen och hans likar kan komma med är ofta att offret "befunnit sig på fel ställe vid fel tid". Det måste vara någon form av fel i övre kroppsdelen som kan få till att man skall veta var man är och dessutom hålla koll på klockan. Och till och med veta om det hela är rätt och riskfritt.
 
Kallas inte sånt för förminskning?
 
Nu åker jag till goa vänner. Alla välmöblerade i knoppen. Skönt med lite avkoppling.
 
AB
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Det är nog ingen risk att Cantwell glömmer Mangs eller tillåter oss att glömma.
Att däremot skriva om mördaren på IKEA kan han inte. Det ingår inte i hans "världsbild", som innebär att alla "offer" som är mördare - ändå är just offer.
Att Sveriges statsminister däremot teg om mordet är en ofattbar
SKAM!
Händelsen på IKEA blixtbelyste att vanliga svenskar inget betyder. All oro ågnades åt "flyktingar".

2015-08-17 @ 22:10:52
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0