Kommen halvvägs

 
Som ni som följer bloggen min vet så läser jag ovanstående bok. Jag har nu kommit halvvägs och som en liten delupplysning kan jag redan påstå: ingen svenskt parti har riktigt satt sig in i frågan (de gitter väl inte), närmast en riktig tolkning av problemet vet jag inte riktigt vem som är, men längst ifrån att ha förstått någonting över huvud taget är alla gapande människor med "öppna-dörren-för-alla" inställningen.
 
Så långt kommen kan jag också konstatera att även SD måste läsa på (om de inte gjort det och mörkar lite).
 
Jag kan mycket lugnt konstatera att den viktiga frågan om invandring (som jag envisas med att kalla det) är alltför svår att överlåtas till nuvarande amatörmässiga politiker. Det vet inte ett skit vill jag påstå (och jag är bara halvvägs!).
 
Att svenska medier, med några få undantag, skulle läsa på och utifrån det komma med lite tuffa frågor till maktens avskarp finner jag totalt orealistiskt.
 
Men jag bildar mig vidare (i hängmattan!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0