Det här kan väl ändå inte vara sant

 
En kvinna var så pass packad att hon slocknade på en gräsmatta i det lugna Malmö. Det passade en man på att utnyttja. Handlingen rubriceras som våldtäkt. Inte helt ovanligt i vårt land men man kunde kanske begära att inte själv utsätta sig för dylikt via att bli full som en alika.
 
Nu ursäktar det så klart inte handlingen, men visst kunde man begära lite mer personligt säkerhetstänk.
 
Det som dock väckte min undran var följande:
 
"Vittnena kallade på polis, och mannen kunde gripas. Minst ett av vittnena ska dessutom ha fångat förloppet på film i sin mobiltelefon."
 
Här finns det alltså folk som sett vad som skedde. De ringde till polisen och sen filmade de lite. Det jag funderar över är varför ingen ingrep. Det kan ju finnas en förklaring på det. Den skulle jag gärna vilja höra.
 
Slutsatsen blir dock: kära undersåtar, öka er personliga insikt om hur man skyddar sig mot rötäggen. Onykterhet i överkant är lätt att undvika. Pöbelns folk ger sig gärna på de svaga. Det är på den nivån deras "mod" ligger.
 
Skånskan

Kommentarer
Postat av: nisse svensson

e vel det enda som svensson törs
blir ju ett fint och klickgilla på fejan

2015-08-24 @ 13:46:29
Postat av: Ipse Cogita!

nisse:
Det kan ju finnas en bra förklaring. Men som sagt, jag skulle vilja veta.

2015-08-24 @ 15:23:40
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0