Verklighetens bild

 
Som ett komplement till fnordspotting idag kommer här en kort bild av verkligheten i hemlösas situation. Att svenska hemlösa behandlas lika med tiggarna från utlandet är nys. Den senare gruppen kör i en egen gräddfil (om uttrycket tillåts).
 
Jag träffade härförleden en av de svenskar som sålde de hemlösas tidning, Faktum. Jag brukade alltid snacka med honom för han är en trevlig prick som haft en hel del otur i livet. När jag träffade honom sist kom jag att tänka på att jag inte sett honom på lång tid.
 
Jag frågade honom varför. Han sa att han fortfarande var utan jobb men genom polare hade han fixat ett anständigt boende. Varför säljer du inte tidningen längre? "Andra har tagit över. De allra flesta svenskar har helt enkelt hotats bort, vissa har fysiskt fått klart för sig att hålla sig borta".
 
Det är mycket nys i den här branschen, speciellt från de som säger sig företräda det "goda". Det handlar enbart om att skydda sin egen position. Att låta kåkstäder växa upp, att låta tiggare ta över sommarstugor när ägaren är borta med mera är numera tillåtet och ingen bryr sig. Om man inte är hemlös svensk så klart.
 
Det parallella samhället är på plats. De enda som verkar tycka det är okey är alla partier i hela riksdagen (troligen med undantag av SD).
 
Arma land.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0